sacro

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.




Przetarg

Kompleksowy remont wraz z modernizacją dachu budynku administracyjnego Gronówek

13-06-2019, 00:00

Dane kontaktowe

Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie
ul. Prawdziwka 2,02-973 Warszawa
tel. 22 6483856 w. 212
e-mail: [email protected]
http:// www.ogrod-powsin.pl

Kontaktując się z firmą powiedz, że zdobyłeś o niej informacje dzięki portalowi elektryka.org!
Dziękujemy!
Szczegóły przetargu


Ogłoszenie nr 560970-N-2019 z dnia 2019-06-13 r.

Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie: Kompleksowy remont wraz z modernizacją dachu budynku administracyjnego ,,Gronówek"
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie, krajowy numer identyfikacyjny 32571300000000, ul. ul. Prawdziwka  2 , 02-973  Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 6483856 w. 212, e-mail [email protected], faks .
Adres strony internetowej (URL): www.ogrod-powsin.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Polska Akademia Nauk
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.ogrod-powsin.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.ogrod-powsin.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
W formie pisemnej
Adres:
Polska Akademia Nauk Ogród Botaniczny - Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie, ul. Prawdziwka 2, 02-973 Warszawa

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowy remont wraz z modernizacją dachu budynku administracyjnego ,,Gronówek"
Numer referencyjny: 2/ZP/2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pn. ,,Kompleksowyremont wraz z modernizacją dachu budynku administracyjnego ,,Gronówek". 2. Szczegółowy zakres, opis i sposób wykonaniaprac określają: 2.1. ,,Inwentaryzacja - aktualizacja projektowa kompleksowego remontu wraz z modernizacją dachu budynkuadministracyjnego Gronówek" PAN Ogrodu Botanicznego-CZRB w Powsinie przy ul. Prawdziwka 2 w Warszawie" stanowiącyZałącznik nr 8 do SIWZ wraz ze zgłoszeniem przebudowy obiektów z dnia 26.09.2018r. oraz zaświadczeniem wydanym przezPrezydenta Miasta Stołecznego Warszawy nr UD-XII-WAB-A.670.271.2018.MMD z dnia 5.11.2018r., które stanowi załącznik doprojektu. 2.2. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ. 3.Wykonywanie przedmiotu zamówienia będzie odbywało się w funkcjonującym budynku, dlatego Wykonawca może prowadzićprace związane z przedmiotem zamówienia w dni powszednie od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 - 16.00 chyba, żeZamawiający wyrazi zgodę na wykonywanie prac w innych godzinach. Prace muszą być wykonywane w taki sposób, aby nieprzerywać w sposób uniemożliwiający pracę osób pracujących w budynku. 4. Przekazany Wykonawcy Przedmiar robót,stanowiący Załącznik nr 10 do SIWZ jest jedynie dokumentem pomocniczym, nie stanowi podstawy do kalkulacji ceny oferty.Zakres świadczonych przez Wykonawcę robót jest taki, jak określono go w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia orazdokumentach, o których mowa w ust. 2 i musi ponadto zawierać wszelkie elementy, które w sposób oczywisty są potrzebne dotego, aby przedmiot zamówienia osiągnął wymagane cele, nawet jeżeli elementy takie nie zostały wyraźnie wyszczególnione.Przedmiar robót ma za zadanie ułatwienie Wykonawcom obliczenie wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie całości robótbudowlanych wraz z wykonaniem robót towarzyszących niezbędnych do prawidłowego wykonania zamówienia. 5. Zamawiający na podstawie art. 9a ust. 2 ustawy Pzp przewiduje wizję lokalną przed terminem składania ofert, po uprzednim uzgodnieniuterminu wizji lokalnej z Zamawiającym. Szczegóły uzgodnienia wizji lokalnej zawarte zostały w Rozdziale VIII ust. 12 SIWZ.Zamawiający zaleca Wykonawcom ubiegającym się o udzielenie zamówienia dokonanie wizji lokalnej obiektu będącegoprzedmiotem zamówienia, podczas której Wykonawcy mogą dokonać stosownych oględzin i pomiarów. 6. Wykonawcazobowiązany będzie zrealizować roboty budowlane zgodnie z dokumentacją projektową załączoną do SIWZ. 7. Zamawiającyprzyjmuje, że Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie roboty wynikające z zakresu zamówienia zgodnie ze sztukąbudowlaną, technologią wykonania poszczególnych prac oraz wiedzą fachową wykonawcy, za zaproponowaną przez siebie cenęryczałtową. Zamawiający przyjmuje, że cena oferty zaproponowana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym jest cenąryczałtową obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia. 8. Wszelkie nazwy własne produktów i materiałówprzywołane w niniejszej specyfikacji służą jedynie ustaleniu wymaganego standardu. Wszystkie wymienione w dokumentacjimateriały opatrzone nazwami mają na celu określenie wymaganych minimalnych parametrów, co oznacza, że Zamawiającydopuszcza materiały równoważne od innych producentów pod warunkiem spełnienia przez nie minimalnych parametrówokreślonych w dokumentacji projektowej. Informujemy, że zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje sięna rozwiązania równoważne z opisanymi przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy,usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Za produkt równoważny Zamawiający uznajedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. W takiej sytuacji naWykonawcy ciążyć będzie obowiązek przedłożenia Zamawiającemu stosownych dokumentów stwierdzających, że proponowanemateriały równoważne nie są gorsze od materiałów podanych w projekcie oraz uzyskanie zgody Zamawiającego na ichwprowadzenie. 9. Zamawiający wymaga co najmniej 60 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty oraz nieodpłatnejnaprawy ewentualnych usterek i wad w okresie gwarancyjnym. 10. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp, wymagaaby wszelkie prace fizyczne bezpośrednio związane z wykonywaniem wszystkich robót w budynku PAN Ogrodu Botanicznego-CZRB w Powsinie, ul. Prawdziwka 2, objętych zamówieniem wskazane i opisane w dokumentacji, o której mowa w ust. 2 pkt.2.1 oraz ust. 2 pkt. 2.2, były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy opracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.),w wymiarze czasu pracy adekwatnym do powierzanych zadań, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane zwykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych), z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego napodstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. 2017 r. poz. 847 z późn. zm.),przez cały okres realizacji zamówienia. Obowiązek ten, nie dotyczy osób wskazanych na stanowisku kierownika budowy,kierownika robót oraz innych osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz.1202 z późn. zm.) dalej ,,PrBud" oraz dostawców materiałów i urządzeń.Wyżej wskazane osoby mają być zatrudniona nieprzerwanie przez cały okres realizacji umowy w sprawie niniejszegozamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 45453000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45261210-9
45422000-1
45210000-2
45421100-5
45261410-1
45312310-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach: 120
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Wymagany termin wykonania zamówienia: do 120 dni kalendarzowych od dnia zawarciaumowy z uwzględnieniem pozostałych terminów przewidzianych w opisie przedmiotu zamówienia i wzorze umowy. 2. Skrócenieterminu wykonania zamówienia jest punktowane w ramach kryterium oceny ofert.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie Wykonawcazobowiązany jest wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 400 000,00 złbrutto (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100) lub równowartość tej kwoty, w przypadku walut innych, niż złoty polski,obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawieniainformacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środkówfinansowych lub zdolność kredytową
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: 1. Wykonawca spełni niniejszy warunek, jeżeli wykaże, że: o należycie wykonał, w okresie ostatnichpięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej trzyroboty budowlane w zakresie wykonania remontu dachu, o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto każda, w tym co ajmniej jedna usługa obejmująca również swoim zakresem wymianę stolarki okiennej i obróbkę kominów Uwaga: wprzypadku podania kwot w walutach obcych Zamawiający dokona ich przeliczenia według średniego kursu NarodowegoBanku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniuopublikowania ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokonaodpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje. odysponuje kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych wbudownictwie w zakresie kierowania robotami ogólnobudowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej w rozumieniuustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 r., poz.1202 z późn. zm.), który posiada doświadczenie wkierowaniu co najmniej dwiema robotami budowlanymi w zakresie odpowiadającym posiadanym uprawnieniom. Przezuprawnienia budowlane należy rozumieć uprawnienia budowlane, o których mowa w ,,PrBud" oraz w RozporządzeniuMinistra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie(Dz.U. 2014 r., poz. 1278 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednioobowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca masiedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadachuznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 65 zezm.). 3. W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej orazpaństw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim ObszarzeGospodarczym (w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów orazinżynierów budownictwa (Dz.U. z 2016 r., poz. 1725 z późn. zm.), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadająuprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, wyszczególnione wyżej jeżeli: - nabyły kwalifikacjezawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej, - wykonywaniu samodzielnych funkcjitechnicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych dokierowania robotami budowlanymi oraz - posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub wprzypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych zostały spełnione w stosunku do tych osób wymagania, októrych mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierówbudownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych. 4. Stosownie do art. 12 ust. 7 ustawy PrBud, podstawę dowykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi m.in. wpis na listę członków właściwej izbysamorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę. Zgodnie z art. 12 a ww. ustawy PrBud,samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacjezawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. 5. Zamawiający może, na każdym etapiepostępowania uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lubzawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizacjęzamówienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa w Sekcji III.1) wstosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznychlub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącychgo z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów określonych wart. 22 a ust. 1 ustawy Pzp, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobamitych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z którego będzie wynikać, jaki jest zakres dostępnych zasobów innego podmiotu,sposób wykorzystania tych zasobów przy wykonywaniu zamówienia oraz zakres i okres udziału innego podmiotu przywykonywaniu zamówienia. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności technicznelub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunkówudziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1 i 8 ustawy Pzp. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacjizawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizująusługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomicznalub finansowa podmiotu, na potencjale którego Wykonawca polega, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunkówudziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca wterminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał siędo osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacjęfinansową lub ekonomiczną. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów,odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów za szkodę poniesioną przezZamawiającego powstałą na skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda: a)zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniempodatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentupotwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należnościwraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. b) zaświadczeniawłaściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego UbezpieczeniaSpołecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczeniaspołeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innegodokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należnościwraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lubrozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. c) odpisu zwłaściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagająwpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 2.Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych wart. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt a) - c). 3.Zamawiający nie żąda przedstawienia dokumentów wymienionych w ust. 1 pkt a) - c) od podwykonawcy, któremuWykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lubsytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejscezamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów o których mowa w ust. 1 pkt a) - c) składadokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzająceodpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo żezawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lubwstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3miesiące przed upływem terminu składania ofert); b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (Dokumentypowinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 5. Jeżeli w kraju, w którymwykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydajesię dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczeniewykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokumentmiał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorząduzawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejscezamieszkania tej osoby.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznejlub zawodowej Zamawiający żąda: a) wykazu robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływemterminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju iwartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, w zakresie niezbędnym dowykazania spełniania warunku, o którym mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 2 lit. c) tiret pierwszy SIWZ. Wzór wykazu stanowizałącznik nr 5 do SIWZ, b) dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji otym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, Dowodami, o którymmowa w zdaniu poprzedzającym są referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego robotybudowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanieuzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Z powyższego wykazu musijednoznacznie wynikać spełnianie przez Wykonawcę warunku opisanego w Rozdziale VI ust. 1 pkt 2 lit. c) tiret drugie SIWZ;2) w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznejlub finansowej Zamawiający żąda: a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającejwysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż 400 000,00zł brutto (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100) lub równowartość tej kwoty, w przypadku walut innych, niż złoty polski,obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski dla dnia wystawieniainformacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środkówfinansowych lub zdolność kredytową w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem składania ofert;
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) wypełniony formularz ofertowy, sporządzony wg wzorustanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ; 2) oświadczenia wskazane w Rozdziale VII ust. 1-4 SIWZ; 3) pełnomocnictwo doreprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa owspółdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony doreprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwowinno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 4) pełnomocnictwo do podpisania oferty (o ileumocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych), złożone w formie oryginału lubkopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza; 5) zobowiązanie innego podmiotu - jeżeli Wykonawca polegana zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp; 6) uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicyprzedsiębiorstwa - jeżeli dotyczy; 7) dokument potwierdzający wniesienie wadium. 8) Wykonawca w terminie 3 dni od dniazamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemuoświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23ustawy Pzp, którego wzór stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawićdowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniezamówienia
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
10 000 PLN

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Cena60,00
Dodatkowy okres gwarancji20,00
Termin realizacji zamówienia20,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Warunki realizacji umowy zostały określone we wzorze umowy, w szczególności: 1. Istotne zmiany niniejszej umowy wymagająformy pisemnej, w postaci aneksu, pod rygorem nieważności i zostały przewidziane w Załączniku nr 7 do SIWZ. 2. Zmianyumowy, o których mowa w ust. 1 muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Pzp, stanowiącego żeumowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, zuwzględnieniem art. 144 ustawy Pzp Z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Umowie, wszelkie zmiany Umowy wymagajądla swej ważności formy pisemnej. 3. Zamawiający przewiduje zmiany w zawartej Umowie w stosunku do treści oferty. Istotnazmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy możliwa jest w przypadku zaistnienia jednej znastępujących okoliczności i na warunkach określonych poniżej: 1) przewiduje się zmianę terminu realizacji przedmiotuzamówienia, w tym zmianę terminów cząstkowych przewidzianych w umowie: a) w przypadku opóźnień zawinionych przezZamawiającego, np. nie przekazania przez Zamawiającego placu budowy Wykonawcy w terminie określonym w § 5 ust.1umowy, b) gdy dochowanie terminu określonego w Umowie jest niemożliwe z uwagi na Siłę Wyższą, która ma bezpośredniwpływ na terminowość wykonania robót lub inne okoliczności niezależne od stron lub których strony przy zachowaniu należytejstaranności nie były w stanie uniknąć lub przewidzieć, c) w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznychuniemożliwiających wykonywanie robót, przy czym fakt ten musi zostać udokumentowany wpisem kierownika robót dodziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu i powinien zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru; d) wrazie zawarcia aneksu do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, o ile realizacja robót dodatkowych wpływa natermin wykonania umowy; e) w przypadku wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej - wówczas terminwykonania może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez wykonawcę dokumentacji projektowej;f) wydłużenia terminu realizacji robót w przypadku wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót o okres nie dłuższy niżokres wstrzymania robót. Wstrzymanie robót musi nastąpić na podstawie wpisu do dziennika budowy i musi być zatwierdzone iuzasadnione przez Inspektora nadzoru i zaakceptowane przez Kierownika budowy; g) w przypadku zaistnienia okolicznościbędących następstwem działania organów administracji lub osób trzecich, w szczególności w przypadku przedłużania sięprocedur administracyjnych na etapie wydawania zgód bądź uzgodnień itp., mających wpływ na termin realizacji przedmiotuumowy, jeżeli przedłużenie to nie wynikało z winy Wykonawcy; h) w przypadku wstrzymania robót przez organy nadzoru, zprzyczyn niezależnych od Wykonawcy; i) w razie konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz bądź uzgodnień,niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy; 2) wprowadzenie robót zamiennych w przypadkach, gdy: a) materiałybudowlane przewidziane w umowie do wykonania zamówienia nie mogą być użyte przy realizacji inwestycji z powoduzaprzestania produkcji lub zastąpienia innymi lub w przypadku utrudnionego dostępu do danego materiału w tym stopniu, żezastosowanie pierwotnie wybranego materiału nie miałoby uzasadnienia ekonomicznego na skutek porównania jakości materiałudo jego ceny - pod warunkiem zastosowania materiału o parametrach i cechach użytkowych nie gorszych niż pierwotnieprzewidywane, b) w trakcie wykonywania zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego,skutkująca niezasadnością zastosowania pierwotnie przewidzianej technologii lub materiałów; c) w zakresie jakości lub innychparametrów technicznych charakterystycznych dla danego elementu przedmiotu Umowy możliwa jest zamiana na lepszemateriału bądź inną technologię wykonania robót, przy czym łączna zmiana kosztów wynikająca z wprowadzenia robótzamiennych nie może przekroczyć kwoty ryczałtowej za wykonanie całości prac zaproponowanej przez Wykonawcę w jego ofercie; 3) w przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawa, powodujących konieczność dokonania zmian w umowie; 4)w wyniku konieczności wykonania dodatkowych uzgodnień, badań, ekspertyz, analiz; 5) w zakresie obowiązującej stawkipodatku VAT, w przypadku zmian powszechnie obowiązującego prawa w tym zakresie; 6) zmiany technologiczne spowodowanew szczególności następującymi okolicznościami: a) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń pozwalających nazaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu Umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu Umowy, lubumożliwiające uzyskanie lepszej jakości robót, b) pojawienie się technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej naskrócenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonywanych prac, jak również kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotuUmowy, c) konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót, objętych przedmiotem niniejszej Umowy, przy zastosowaniuodmiennych rozwiązań technicznych lub/i technologicznych, niż wskazane w Opisie przedmiotu zamówienia, a wynikających zestwierdzonych wad w tym (tych) dokumencie (dokumentach), gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoniewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy, d) konieczność zrealizowania jakiejkolwiek części robót,objętych przedmiotem niniejszej Umowy, przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych lub/i technologicznych, niżwskazane w Opisie przedmiotu zamówienia, a wynikających ze zmiany stanu prawnego w oparciu, o który je przygotowano,gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu Umowy, e)konieczność zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względuna zmiany obowiązującego prawa; 7) w przypadku dokonania określonych czynności lub ich zaniechania przez organyadministracji państwowej, w tym organy administracji rządowej, samorządowej, jak również organów i podmiotów, którychdziałalność wymaga wydania jakiejkolwiek decyzji o charakterze administracyjnym w trakcie wykonywania przedmiotuniniejszej Umowy; 8) w innych przypadkach niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, a niepozwalających na realizacjęzgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia; 9) zmiany spowodowane niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów, 10) istotnych problemów finansowych,ekonomicznych lub organizacyjnych Wykonawcy, producenta, dystrybutora lub gwaranta produktu/usługi/robót, uzasadniającychryzyko, że jego produkty/usługi/roboty, lub elementy świadczenia mogą nie zostać należycie wykonane lub nie będą miałyodpowiedniej jakości, - w opisanych powyżej przypadkach zmianie (w tym ograniczeniu) ulec może odpowiednio zakresrzeczowy przedmiotu zamówienia, cena umowy brutto, termin wykonania przedmiotu zamówienia, termin płatności, sposóbrealizacji przedmiotu zamówienia, w tym zmiana materiałów lub technologii wykonania zamówienia, - w opisanych powyżejprzypadkach dopuszcza się zastąpienie Wykonawcy, nowym wykonawcą (art. 144 ust. 1 pkt 4 lit. a) ustawy Pzp), jeżeli nowywykonawca jest następcą prawnym Wykonawcy lub przejął zobowiązania Wykonawcy związane z wykonaniem przedmiotuumowy, lub odpowiada osobiście lub majątkowo za wykonanie umowy; 11) w zakresie zmiany podwykonawcy lub zakresu(części) zamówienia powierzanego do wykonania podwykonawcy; 12) innych zmian niż wyżej wymienione, pod warunkiem, żezmiany te będą dopuszczalne w świetle art. 144 ustawy Pzp, w tym w szczególności w zakresie zmian, które nie są istotne wrozumieniu art. 144 ust. 1 e ustawy Pzp; 13) zmiany osoby, która pełni funkcję kierownika budowy, pod warunkiem spełnieniaprzez nową osobę wymogów określonych w § 6 ust. 3 Umowy
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-06-28, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):

Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Zgodnie z art. 147 ustawy, Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wniesienia zabezpieczenia należytegowykonania umowy przez Wykonawcę. 2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest wnieść zabezpieczenienależytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej brutto podanej w ofercie. 3. Zabezpieczenie może być wnoszonewedług wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniachspółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r.,Nr 0, poz. 359 ze zm.). 4. Zamawiający żąda wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed zawarciem umowy
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH