sacro

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.




Przetarg

Dożywianie uczniów szkół oraz innych osób na terenie Miasta i Gminy Krotoszyn w roku 2018.

07-12-2017, 00:00

Dane kontaktowe

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krotoszynie
ul. Kobylińska ,63-700 Krotoszyn
tel. 627 253 668
fax. 627 253 668
e-mail: [email protected]
http:// www.mgops.krotoszyn.pl

Kontaktując się z firmą powiedz, że zdobyłeś o niej informacje dzięki portalowi elektryka.org!
Dziękujemy!
Szczegóły przetargu


Ogłoszenie nr 625943-N-2017 z dnia 2017-12-07 r.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krotoszynie: Dożywianie uczniów szkół oraz innych osób na terenie Miasta i Gminy Krotoszyn w roku 2018.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej - mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krotoszynie, krajowy numer identyfikacyjny 334092000000, ul. ul. Kobylińska  , 63700   Krotoszyn, woj. wielkopolskie, państwo Polska, tel. 627 253 668, e-mail [email protected], faks 627 253 668.
Adres strony internetowej (URL): www.mgops.krotoszyn.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://www.bip.mgops-krotoszyn.pl/

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.bip.mgops-krotoszyn.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty należy przesłać pocztą, kurierem lub złożyć osobiście
Adres:
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krotoszynie ul. Kobylińska 10a, 63-700 Krotoszyn - parter budynku - pokój nr 3 sekretariat

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dożywianie uczniów szkół oraz innych osób na terenie Miasta i Gminy Krotoszyn w roku 2018.
Numer referencyjny: MGOPS.ZP.262.03.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest dożywianie uczniów szkół oraz innych osób na terenie Miasta i Gminy Krotoszyn w 2018 roku. Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części wskazane poniżej:Część I: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie własnym transportem posiłków dla uczniów szkół podstawowych, przygotowanie i wydawanie posiłków dla osób dorosłych i uczniów szkół ponadpodstawowych na terenie Miasta Krotoszyna w 2018 roku.Część II: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie własnym transportem posiłków dla uczniów szkół podstawowych na terenie Gminy Krotoszyn w 2018 roku.Część I zamówienia podzielona jest na trzy zadania:1. Przygotowanie i dostarczenie posiłków do Zespołu Szkół Nr 2 w Krotoszynie, przy Placu Szkolnym 19 dla około 10 uczniów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku wraz z ich wydawaniem.2. Przygotowanie i wydawanie posiłków:1) dla około 60 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu, w miesiącach:, styczeń, luty, marzec, październik, listopad, grudzień;2) dla około 30-40 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień;3) oraz przygotowanie i dowóz do miejsca zamieszkania posiłków dla około 3 osób dorosłych w pojemnikach jednorazowych dostosowanych do kontaktu z żywnością.3. Przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 5 uczniów szkół ponadpodstawowych we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku.Zadanie nr 1. Przygotowanie i dostarczenie posiłków do Zespołu Szkół Nr 2 w Krotoszynie, przy Placu Szkolnym 19 dla około 10 uczniów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku wraz z ich wydawaniem.1. Miejsce świadczenia usług zlokalizowane jest w Zespole Szkół Nr 2 w Krotoszynie, przy Placu Szkolnym 19. 2. Wykaz uczniów zakwalifikowanych do spożywania posiłków w szkole, przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego.3. Wykonawca zobowiązany jest przygotować posiłki poza obszarem szkoły, w lokalu gastronomicznym będącym w jego dyspozycji.4. Posiłki będą dostarczane i wydawane przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem okresów ustawowo wolnych od nauki tj. ferii zimowych, wakacji letnich, przerw świątecznych oraz dodatkowych dni wolnych od zajęć szkolnych. 5. Maksymalna szacowana ilość zestawów obiadowych - 1.850 porcji. 6. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość posiłków wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy, co oznacza, że nie stanowi ostatecznego wymiaru zamówienia w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.7. W przypadkach szczególnych (np. zorganizowanie wyjazdów uczniów w takcie nauki szkolnej), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków tzw. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uprzednim uzgodnieniu terminu i sposobu wykonania wymaganych posiłków z dyrektorem szkoły lub z osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.8. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektor szkoły lub inna osoba przez niego wskazana przekaże Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie.9. Wszystkie posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego, z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, m.in. zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154).10. Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest przygotować posiłki zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zamówieniu; posiłki te muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa. 11. Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych.12. Wykonawca zobowiązany jest dobierać środki spożywcze przeznaczone do zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży. 13. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw musi być odpowiedniej kaloryczności i nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 400 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 100 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 450 gram - (1 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy) min. 150 gram (3 x w tygodniu);3) ryby- bez kości, sosu i panierki: min. 150 gram - (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 200 gram (4 x w tygodniu);5) surówka lub warzywa gotowane: min. 200 gram (do potraw mięsnych i rybnych);6) kompot lub napój: min. 150 ml. (codziennie).14. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich dostarczenia i gotowe do spożycia po ich dostarczeniu, i nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 15. Posiłki Wykonawca zobowiązany jest dostarczać własnym transportem dopuszczonym do przewozu żywności, w specjalistycznych termosach, pojemnikach termoizolacyjnych lub pojemnikach gastronomicznych (w zależności od potrawy), gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Wykonawca ponosi także koszt załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku oraz usunięcia z terenu szkoły wszelkich odpadów na własny koszt.16. Wykonawca zobowiązany jest do wydawania posiłków na terenie szkoły, w miejscu wskazanym przez dyrektora szkoły.17. Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.18. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia ww. miesięcznego jadłospisu dyrektorowi szkoły lub innemu pracownikowi szkoły (wskazanego przez dyrektora szkoły) - najpóźniej w pierwszy dzień miesiąca, w którym obowiązuje.19. Wykonawca zapewnia dostawę i wydanie posiłków, utrzymanie czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkole własnym personelem, a także zapewnia niezbędne naczynia i sztućce, przeznaczone do kontaktu z żywnością.20. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych naczyń, sztućców i wszelkich innych odpadów konsumpcyjnych po zakończonym posiłku i zagospodarowanie ich we własnym zakresie poza obiektem szkoły - na własny koszt.21. Posiłki muszą być dostarczone do szkoły w godzinach uzgodnionych z dyrektorem szkoły lub z inną osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.22. Pomieszczenie do wydawania posiłków zapewnia szkoła. 23. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektor szkoły lub osoby przez niego upoważnione przekażą wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem. 24. W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nieświeże, w nieodpowiedniej temperaturze, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości, co do ich jakości, dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki. Zadanie nr 2:1. Przedmiotem zamówienia jest:1) przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 60 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu, w miesiącach: styczeń, luty, marzec, październik, listopad, grudzień;2) przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 30-40 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień;3) przygotowanie i dowóz do miejsca zamieszkania posiłków dla około 3 osób dorosłych w pojemnikach jednorazowych dostosowanych do kontaktu z żywnością.1. Maksymalna szacunkowa liczba obiadów w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 1-3 będzie wynosić maksymalnie 19.335 obiadów, z tym, że w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 1-2 będzie wynosić maksymalnie 18.240 obiadów, a w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 3 - maksymalnie 1.095 obiadów. 2. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość obiadów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu - maksymalnie do 30% szacowanej ilości obiadów, określonej jako maksymalna liczba obiadów (tj. 19.335 obiadów) w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.3. Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługę zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz zaleceniami Głównego Inspektora Instytutu Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem następujących zaleceń dotyczących: wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń), personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzegania zasad sanitarno-higienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków), składowania i magazynowania produktów, jakości usług (w sposób gwarantujący - jakość posiłków zgodną z zalecanymi normami dotyczącymi zawartości składników pokarmowych zapewniających różnorodność diety). 4. Wykonawca musi dysponować lokalem gastronomicznym, znajdującym się w granicach Miasta Krotoszyna, przystosowanym do przygotowania i wydawania posiłków, wyposażonym w odpowiednie zaplecze kuchenne, salę konsumpcyjną, wagę umożliwiającą zważenie porcji obiadowej.5. Osoby korzystające z posiłków powinny mieć zapewniony dostęp do miejsca na wieszaki na okrycia wierzchnie, do WC z umywalką z podstawowymi środkami sanitarnymi - dostępne bezpłatnie, w zakresie realizacji usługi określonej w ust. 1 pkt 1-2.6. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę konsumpcyjną wyposażoną w stoły, stoliki, krzesła i zapewnić spożycie wydanego posiłku na sali konsumpcyjnej jednorazowo przez min. 35 osób - klientów Zamawiającego w zakresie realizacji usługi określonej w ust. 1 pkt 1 pkt 2.7. Personel Wykonawcy powinien być przyjaźnie nastawiony do klientów korzystających z posiłków.8. Personel musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, aktualne książeczki zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych wydane przez właściwy organ.9. Gorące posiłki, wchodzące w skład obiadu muszą być przygotowywane z surowców pełnowartościowych, świeżych, dobrej jakości, dopuszczonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi wymogami, normami i atestami. Nie dopuszcza się serwowania zup/posiłków typu instant. 10. Kaloryczność posiłków musi być zgodna z normami ustalonymi przez instytut Żywienia i Żywności.11. Wydawane posiłki muszą być sycące, smaczne, zdrowe, urozmaicone, estetycznie podane i gorące (za wyjątkiem surówek, kompotu, napojów).12. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 450 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 150 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 350 gram (2 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy): min. 100 gram (4 x w tygodniu);3) ryby - bez kości, sosu i panierki: min. 100 gram (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 250 gram (5 x w tygodniu);5) surówka: min. 100 gram lub warzywa gotowane: min. 150 gram do dań mięsnych i do ryby;6) kompot lub napój: min. 200 ml. (codziennie).12. Posiłki wchodzące w skład obiadu muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich wydania do spożycia. 13. Obiady będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych, w których uwzględni różnorodność posiłków i zapewni, co najmniej dwa rodzaje gorącego posiłku każdego dnia do wyboru. Proponowane rodzaje potraw w jadłospisie mogą powtarzać się cyklicznie, jednak nie częściej niż raz na 14 dni.14. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu miesięcznego jadłospisu do dnia 27-go każdego miesiąca. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury obiadu oraz podpis Wykonawcy.15. Wykonawca zobowiązany jest wydawać obiady nieprzerwanie i na zasadach określonych w niniejszym postępowaniu przez cały okres realizacji zamówienia, tj. bez przerw np. urlopowych, remontowych. W przypadku braku możliwości wywiązania się przez Wykonawcę z tego obowiązku zobowiązany jest w okresie przerwy do zapewnienia na swój koszt i ryzyko wymaganego posiłku u innego Wykonawcy na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. 16. Wydanie obiadów będzie następować po okazaniu przez osobę dorosłą decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego, uprawniającą do korzystania z tej usługi. Decyzja administracyjna wydana przez Zamawiającego będzie uprawniała ich posiadacza do otrzymania jednego obiadu w ciągu dnia przez okres określony w tejże decyzji, tj. codziennie przez 7 dni w tygodniu od poniedziałku do niedzieli. 17. Wykonawca udostępnia lokal tylko na czas konsumpcji w dniach od poniedziałku do niedzieli co najmniej od godz. 13:00 do godz.16:00 usytuowanego w obrębie granic Miasta Krotoszyn.Zadanie nr 3:Przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 5 uczniów szkół ponadpodstawowych we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku.1. Szacunkowa liczba posiłków w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania będzie wynosić maksymalnie 925 obiadów. 2. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość obiadów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu do 30% w stosunku do szacowanej ilości obiadów, określonych w ust. 1 w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.3. Wykonawca musi dysponować lokalem gastronomicznym, znajdującym się w granicach Miasta Krotoszyna, przystosowanym do przygotowania i wydawania posiłków, wyposażonym w odpowiednie zaplecze kuchenne, salę konsumpcyjną. Uczniowie korzystający z posiłków powinni mieć zapewniony dostęp do toalety oraz umywalki z dostępem do ciepłej wody i środków myjących. 4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę konsumpcyjną wyposażoną w stoły/ławy/krzesła z miejscami siedzącymi i zapewnić spożycie wydanego posiłku na sali konsumpcyjnej (wskazana inna sala konsumpcyjna niż wskazana w szczegółowym opisie zamówienia określonego dla zadania nr 2, ust. 1 pkt 1-2 posiłki dla dorosłych).5. Informacje o zmianach w liczbie posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki Zamawiający przekaże Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie.6. Wszystkie posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego, z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, m.in. zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154).7. Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest przygotować posiłki zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zamówieniu; posiłki te muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych, na bazie produktów najwyższej - jakości i bezpieczeństwa, posiadających aktualne terminy ważności. 8. Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych.9. Wykonawca zobowiązany jest dobierać środki spożywcze przeznaczone do zbiorowego żywienia młodzieży. 10. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw musi być odpowiedniej kaloryczności i nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 400 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 100 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 450 gram - (1 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy) min. 150 gram (3 x w tygodniu);3) ryby- bez kości, sosu i panierki: min. 150 gram - (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 200 gram (4 x w tygodniu);5) surówka lub warzywa gotowane: min. 200 gram (do potraw mięsnych i rybnych);6) kompot lub napój: min. 150 ml. (codziennie).11. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich wydania i gotowe do spożycia po ich wydaniu, i nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 12. Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.13. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego dostarczyć Zamawiającemu miesięczny jadłospis.14. Wykonawca zobowiązany jest wydawać posiłki nieprzerwanie i na zasadach określonych w niniejszym postępowaniu przez cały okres realizacji zamówienia, tj. bez przerw np. urlopowych, remontowych. W przypadku braku możliwości wywiązania się przez Wykonawcę z tego obowiązku zobowiązany jest w okresie przerwy do zapewnienia na swój koszt i ryzyko wymaganego posiłku u innego Wykonawcy na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. 15. Wydanie posiłków będzie następować po okazaniu przez ucznia decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego, uprawniającą do korzystania z dożywiania. Decyzja administracyjna wydana przez Zamawiającego będzie uprawniała ich posiadacza do otrzymania jednego gorącego posiłku w ciągu dnia przez okres określony w tejże decyzji. 16. Wydawanie gorących posiłków musi odbywać się w godzinach otwarcia lokalu gastronomicznego Wykonawcy (tj. w dniach od poniedziałku do niedzieli co najmniej od godz. 13:00 do godz.16:00) usytuowanego w obrębie granic Miasta Krotoszyn.Część II:Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowywania, dostarczania i wydawania posiłków dla około 30 - 35 uczniów objętych dożywianiem w szkołach z terenu Gminy Krotoszyn, tj: Biadki, Kobierno, Brzoza, Wielowieś, Orpiszew, Chwaliszew, Benice, Poszczególne miejscowości znajdują się na terenie gminy Krotoszyn w promieniu 50 kilometrów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku. 1. Wykaz uczniów zakwalifikowanych do spożywania posiłków w szkołach, przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego.2. Wykonawca zobowiązany jest przygotować posiłki poza obszarem szkoły, w lokalu gastronomicznym będącym w jego dyspozycji.3. Posiłki będą dostarczane i wydawane przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem okresów ustawowo wolnych od nauki tj. ferii zimowych, wakacji letnich, przerw świątecznych oraz dodatkowych dni wolnych od zajęć szkolnych. 4. Szacowana maksymalna liczba zestawów obiadowych - około 6.500 porcji. 5. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość posiłków wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy, co oznacza, że nie stanowi ostatecznego wymiaru zamówienia w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.6. W przypadkach szczególnych (np. zorganizowanie wyjazdów uczniów w takcie nauki szkolnej), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków tzw. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uprzednim uzgodnieniu terminu i sposobu wykonania wymaganych posiłków z dyrektorem szkoły lub z osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.7. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektorzy szkół lub inne osoby przez nich wskazane przekażą Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie.8. Wszystkie posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego, z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, m.in. zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154).9. Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest przygotować posiłki zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zamówieniu; posiłki te muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych, na bazie produktów najwyższej - jakości i bezpieczeństwa, posiadających aktualne terminy ważności. 10. Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych.11. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw musi być odpowiedniej kaloryczności i nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 400 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 100 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 450 gram - (1 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy) - (3 x w tygodniu);3) ryby - bez kości, sosu i panierki: min. 150 gram - (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 200 gram (4 x w tygodniu);5) surówka lub warzywa gotowane: min. 200 gram (do potraw mięsnych i rybnych);6) kompot lub napój: min. 150 ml. (codziennie).12. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich dostarczenia i gotowe do spożycia po ich dostarczeniu, i nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 13. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać posiłki do szkół własnymi środkami transportu dopuszczonymi do przewozu żywności.14. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć posiłki, które uprzednio zostały poporcjowane w odpowiednich zamkniętych pojemnikach jednorazowego użytku (w przypadku wieloskładnikowego dania - pojemniki jednorazowe muszą być dzielone), a poporcjowane posiłki dostarczyć w specjalistycznych pojemnikach termoizolacyjnych lub pojemnikach gastronomicznych gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakość przewożonych potraw. 15. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt odpowiedniej ilości stabilnych naczyń jednorazowego użytku i sztućców, które winny spełniać wymagania określone w przepisach prawa.16. Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłków na terenie danej szkoły, w miejscu wskazanym przez dyrektora danej szkoły.17. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkołach własnym personelem.18. Wykonawca zobowiązany jest po spożyciu posiłków z każdej szkoły zużytych naczyń, sztućców i wszelkich innych odpadów konsumpcyjnych i zagospodarowanie ich we własnym zakresie poza obiektem szkół - na własny koszt.19. Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.20. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu miesięcznego jadłospisu do dnia 27-go każdego miesiąca. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury posiłków oraz podpis Wykonawcy.21. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia ww. miesięcznego jadłospisu dyrektorom szkół lub innym pracownikom szkoły (wskazanych przez dyrektorów szkół) - najpóźniej w pierwszy dzień miesiąca, w którym obowiązuje.22. Wykonawca zapewnia dostawę i wydanie posiłków, utrzymanie czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkole własnym personelem.23. Posiłki muszą być dostarczone do szkół w godzinach uzgodnionych z dyrektorami szkół bądź z innymi osobami wskazanymi przez dyrektorów szkół.24. Pomieszczenia do wydawania posiłków zapewnią szkoły. 25. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektorzy szkół lub osoby przez nich upoważnione przekażą wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem. 26. W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nie świeże, w nieodpowiedniej temperaturze, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości, co do ich jakości, dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki.

II.5) Główny kod CPV: 55321000-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
55523100-3
55521100-9
55322000-3
55320000-9
55524000-9
55300000-3


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2018-01-01   lub zakończenia: 2018-12-31

II.9) Informacje dodatkowe: Termin realizacji zamówienia dla części I 01.01.2018 do 31.12.2018 r. Termin realizacji dla części II 02.01.2018 r do 22.12.2018 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest wpisany do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli Wykonawca posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną sumę ubezpieczenia 40.000,00 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W zakresie Części I: 1. Wykonawca zobowiązany jest posiadać prawo do dysponowania lokalem gastronomicznym na terenie Miasta Krotoszyna, w którym będzie realizowany przedmiot zamówienia i jednocześnie posiłki może spożywać min. 35 osób - klientów Zamawiającego.2. Posiada minimum 1 środek transportu przeznaczony do przewozu przygotowanych posiłków, na który Wykonawca posiada aktualną pozytywną decyzję właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o dopuszczeniu środka transportu do przewozu posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia. W zakresie Części II: 1. Wykonawca zobowiązany jest posiadać prawo do dysponowania lokalem gastronomicznym, w którym będzie realizowany przedmiot zamówienia. 2. Posiada minimum 2 środki transportu przeznaczone do przewozu przygotowanych posiłków, na który Wykonawca posiada aktualne pozytywne decyzje właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego o dopuszczeniu środków transportu do przewozu posiłków dla potrzeb zbiorowego żywienia.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)





Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy PZP.2. Oświadczenie wykonawcy o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy PZP.3. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy PZP.4. Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy PZP.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. Dokumenty potwierdzające o wpisie do rejestru zakładów wydane przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 z późn. zm.) oraz w przepisach wykonawczych. 2. Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego. 3. W zakresie Części I: 1) dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania przez Wykonawcę na czas trwania zamówienia lokalem gastronomicznym na terenie Miasta Krotoszyna, w którym jednocześnie posiłki może spożywać min. 35 osób - klientów Zamawiającego (tytuł własności lub inny tytuł prawny do tego lokalu w postaci np. umowy najmu, dzierżawy lub użytkowania);2) decyzję właściwego terytorialnie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzającą, że Wykonawca posiada środek transportu przeznaczony do przewozu przygotowanych posiłków, którym będzie realizowana usługa dostawy posiłków z miejsca wytwarzania. 4. W zakresie Części II:1) dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania przez Wykonawcę na czas trwania zamówienia lokalem gastronomicznym, w którym będzie realizowany przedmiot zamówienia na czas trwania zamówienia (tytuł własności lub inny tytuł prawny do tego lokalu w postaci np. umowy najmu, dzierżawy lub użytkowania);2) decyzję/decyzje właściwego terytorialnie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego potwierdzające, że Wykonawca posiada dwa środki transportu przeznaczone do przewozu przygotowanych posiłków, którymi będzie realizowana usługa dostawy posiłków z miejsca wytwarzania.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik: pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. 2. W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawców.3. W przypadku, gdy oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie oceniona - jako najkorzystniejsza dokumenty, o których mowa w pkt. III.4 - każdy z wykonawców składa osobno.4. W przypadku, gdy wykonawca, którego oferta zostanie oceniona - jako najkorzystniejsza polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawia na wezwanie Zamawiającego w odniesieniu do tych podmiotów, dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia wymienione w pkt. III.4.5. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 ustawy PZP -zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w tym przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - załączone do oferty w oryginale.6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. Uwaga! W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz z oświadczeniem składa listę podmiotów, należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz z złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innymi wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokumenty równoważne polskim dokumentom wymaganym przez Zamawiającego, określone w § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dn. 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). Wykonawca zamiast dokumentów określonych w zakresie wykazania braku podstaw do wykluczenia w trybie art. 24a ust. 1 ustawy PZP składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena ofertowa brutto60,00
termin płatności40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku:1) zmiany przepisów na podstawie, których Zamawiający wykonuje zadania statutowe dotyczące świadczenia posiłków; 2) zmian w zakresie terminów i ilości posiłków dla poszczególnych lokalizacji, wynikających z aktualnego zapotrzebowania;3) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, w tym stawek podatku VAT - o zmianie (wraz z podaniem podstawy prawnej) wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego w terminie 14 dni przed jej wprowadzeniem. Zmiana ta skutkuje z dniem wejścia w życie nowej stawki VAT, zmianą wynagrodzenia brutto należnego wykonawcy; lub narzuceniem innych obciążeń publiczno- prawnych, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy;4) zmiany jednostek organizacyjnych w przypadku placówek oświatowych, do których będą dostarczane posiłki (utworzenie lub zamknięcie placówki szkolnej);5) zmiany wynikające z powstania niezamierzonych niezgodności pomiędzy zapisami umowy, a treścią oferty i/lub SIWZ.;6) zmiany lokalu gastronomicznego, gdy wystąpią zdarzenia losowe lub wskutek siły wyższej, których zaistnienia strony umowy nawet przy dołożeniu należytej staranności nie mogły przewidzieć w chwili zawarcia umowy, powodujące, że niemożliwe jest wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zawartą umową; w takich okolicznościach wykonawca niezwłocznie wskaże Zamawiającemu inny lokal gastronomiczny na czas trwania zamówienia, położony w granicach Miasta Krotoszyna (część I) lub inny lokal gastronomiczny na czas trwania zamówienia (część II).2. Wskazane powyżej zmiany mogą zostać wprowadzone, jedynie w przypadku, jeżeli obydwie strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia, wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności dokonanej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2017-12-18, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


Część nr: 1Nazwa: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie własnym transportem posiłków dla uczniów szkół podstawowych, przygotowanie i wydawanie posiłków dla osób dorosłych i uczniów szkół ponadpodstawowych na terenie Miasta Krotoszyna w 2018 roku.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zamówienie w części I podzielone jest na trzy zadania:1. Przygotowanie i dostarczenie posiłków do Zespołu Szkół Nr 2 w Krotoszynie, przy Placu Szkolnym 19 dla około 10 uczniów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku wraz z ich wydawaniem.2. Przygotowanie i wydawanie posiłków:1) dla około 60 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu, w miesiącach:, styczeń, luty, marzec, październik, listopad, grudzień;2) dla około 30-40 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu, w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień;3) oraz przygotowanie i dowóz do miejsca zamieszkania posiłków dla około 3 osób dorosłych w pojemnikach jednorazowych dostosowanych do kontaktu z żywnością.3. Przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 5 uczniów szkół ponadpodstawowych we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku.Zadanie nr 1. Przygotowanie i dostarczenie posiłków do Zespołu Szkół Nr 2 w Krotoszynie, przy Placu Szkolnym 19 dla około 10 uczniów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku wraz z ich wydawaniem.1. Miejsce świadczenia usług zlokalizowane jest w Zespole Szkół Nr 2 w Krotoszynie, przy Placu Szkolnym 19. 2. Wykaz uczniów zakwalifikowanych do spożywania posiłków w szkole, przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego.3. Wykonawca zobowiązany jest przygotować posiłki poza obszarem szkoły, w lokalu gastronomicznym będącym w jego dyspozycji.4. Posiłki będą dostarczane i wydawane przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem okresów ustawowo wolnych od nauki tj. ferii zimowych, wakacji letnich, przerw świątecznych oraz dodatkowych dni wolnych od zajęć szkolnych. 5. Maksymalna szacowana ilość zestawów obiadowych - 1.850 porcji. 6. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość posiłków wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy, co oznacza, że nie stanowi ostatecznego wymiaru zamówienia w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.7. W przypadkach szczególnych (np. zorganizowanie wyjazdów uczniów w takcie nauki szkolnej), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków tzw. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uprzednim uzgodnieniu terminu i sposobu wykonania wymaganych posiłków z dyrektorem szkoły lub z osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.8. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektor szkoły lub inna osoba przez niego wskazana przekaże Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie.9. Wszystkie posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego, z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, m.in. zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154).10. Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest przygotować posiłki zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zamówieniu; posiłki te muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych, na bazie produktów najwyższej jakości i bezpieczeństwa. 11. Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych.12. Wykonawca zobowiązany jest dobierać środki spożywcze przeznaczone do zbiorowego żywienia dzieci i młodzieży. 13. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw musi być odpowiedniej kaloryczności i nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 400 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 100 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 450 gram - (1 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy) min. 150 gram (3 x w tygodniu);3) ryby- bez kości, sosu i panierki: min. 150 gram - (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 200 gram (4 x w tygodniu);5) surówka lub warzywa gotowane: min. 200 gram (do potraw mięsnych i rybnych);6) kompot lub napój: min. 150 ml. (codziennie).14. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich dostarczenia i gotowe do spożycia po ich dostarczeniu, i nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 15. Posiłki Wykonawca zobowiązany jest dostarczać własnym transportem dopuszczonym do przewozu żywności, w specjalistycznych termosach, pojemnikach termoizolacyjnych lub pojemnikach gastronomicznych (w zależności od potrawy), gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakości przewożonych potraw. Wykonawca ponosi także koszt załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłku oraz usunięcia z terenu szkoły wszelkich odpadów na własny koszt.16. Wykonawca zobowiązany jest do wydawania posiłków na terenie szkoły, w miejscu wskazanym przez dyrektora szkoły.17. Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.18. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia ww. miesięcznego jadłospisu dyrektorowi szkoły lub innemu pracownikowi szkoły (wskazanego przez dyrektora szkoły) - najpóźniej w pierwszy dzień miesiąca, w którym obowiązuje.19. Wykonawca zapewnia dostawę i wydanie posiłków, utrzymanie czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkole własnym personelem, a także zapewnia niezbędne naczynia i sztućce, przeznaczone do kontaktu z żywnością.20. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru zużytych naczyń, sztućców i wszelkich innych odpadów konsumpcyjnych po zakończonym posiłku i zagospodarowanie ich we własnym zakresie poza obiektem szkoły - na własny koszt.21. Posiłki muszą być dostarczone do szkoły w godzinach uzgodnionych z dyrektorem szkoły lub z inną osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.22. Pomieszczenie do wydawania posiłków zapewnia szkoła. 23. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektor szkoły lub osoby przez niego upoważnione przekażą wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem. 24. W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nieświeże, w nieodpowiedniej temperaturze, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości, co do ich jakości, dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki. Zadanie nr 2:1. Przedmiotem zamówienia jest:1) przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 60 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu, w miesiącach: styczeń, luty, marzec, październik, listopad, grudzień;2) przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 30-40 dorosłych osób w 2018 roku, w każdym dniu w miesiącach: kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień;3) przygotowanie i dowóz do miejsca zamieszkania posiłków dla około 3 osób dorosłych w pojemnikach jednorazowych dostosowanych do kontaktu z żywnością.1. Maksymalna szacunkowa liczba obiadów w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 1-3 będzie wynosić maksymalnie 19.335 obiadów, z tym, że w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 1-2 będzie wynosić maksymalnie 18.240 obiadów, a w zakresie zadania określonego w ust. 1 pkt 3 - maksymalnie 1.095 obiadów. 2. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość obiadów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu - maksymalnie do 30% szacowanej ilości obiadów, określonej jako maksymalna liczba obiadów (tj. 19.335 obiadów) w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.3. Wykonawca zobowiązany jest wykonać usługę zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz zaleceniami Głównego Inspektora Instytutu Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem następujących zaleceń dotyczących: wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń), personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie), cyklu produkcyjnego i jego poszczególnych etapów (przestrzegania zasad sanitarno-higienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, wydawania posiłków), składowania i magazynowania produktów, jakości usług (w sposób gwarantujący - jakość posiłków zgodną z zalecanymi normami dotyczącymi zawartości składników pokarmowych zapewniających różnorodność diety). 4. Wykonawca musi dysponować lokalem gastronomicznym, znajdującym się w granicach Miasta Krotoszyna, przystosowanym do przygotowania i wydawania posiłków, wyposażonym w odpowiednie zaplecze kuchenne, salę konsumpcyjną, wagę umożliwiającą zważenie porcji obiadowej.5. Osoby korzystające z posiłków powinny mieć zapewniony dostęp do miejsca na wieszaki na okrycia wierzchnie, do WC z umywalką z podstawowymi środkami sanitarnymi - dostępne bezpłatnie, w zakresie realizacji usługi określonej w ust. 1 pkt 1-2.6. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę konsumpcyjną wyposażoną w stoły, stoliki, krzesła i zapewnić spożycie wydanego posiłku na sali konsumpcyjnej jednorazowo przez min. 35 osób - klientów Zamawiającego w zakresie realizacji usługi określonej w ust. 1 pkt 1 pkt 2.7. Personel Wykonawcy powinien być przyjaźnie nastawiony do klientów korzystających z posiłków.8. Personel musi posiadać odpowiednie kwalifikacje, aktualne książeczki zdrowia do celów sanitarno-epidemiologicznych wydane przez właściwy organ.9. Gorące posiłki, wchodzące w skład obiadu muszą być przygotowywane z surowców pełnowartościowych, świeżych, dobrej jakości, dopuszczonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi wymogami, normami i atestami. Nie dopuszcza się serwowania zup/posiłków typu instant. 10. Kaloryczność posiłków musi być zgodna z normami ustalonymi przez instytut Żywienia i Żywności.11. Wydawane posiłki muszą być sycące, smaczne, zdrowe, urozmaicone, estetycznie podane i gorące (za wyjątkiem surówek, kompotu, napojów).12. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 450 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 150 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 350 gram (2 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy): min. 100 gram (4 x w tygodniu);3) ryby - bez kości, sosu i panierki: min. 100 gram (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 250 gram (5 x w tygodniu);5) surówka: min. 100 gram lub warzywa gotowane: min. 150 gram do dań mięsnych i do ryby;6) kompot lub napój: min. 200 ml. (codziennie).12. Posiłki wchodzące w skład obiadu muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich wydania do spożycia. 13. Obiady będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych, w których uwzględni różnorodność posiłków i zapewni, co najmniej dwa rodzaje gorącego posiłku każdego dnia do wyboru. Proponowane rodzaje potraw w jadłospisie mogą powtarzać się cyklicznie, jednak nie częściej niż raz na 14 dni.14. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu miesięcznego jadłospisu do dnia 27-go każdego miesiąca. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury obiadu oraz podpis Wykonawcy.15. Wykonawca zobowiązany jest wydawać obiady nieprzerwanie i na zasadach określonych w niniejszym postępowaniu przez cały okres realizacji zamówienia, tj. bez przerw np. urlopowych, remontowych. W przypadku braku możliwości wywiązania się przez Wykonawcę z tego obowiązku zobowiązany jest w okresie przerwy do zapewnienia na swój koszt i ryzyko wymaganego posiłku u innego Wykonawcy na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. 16. Wydanie obiadów będzie następować po okazaniu przez osobę dorosłą decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego, uprawniającą do korzystania z tej usługi. Decyzja administracyjna wydana przez Zamawiającego będzie uprawniała ich posiadacza do otrzymania jednego obiadu w ciągu dnia przez okres określony w tejże decyzji, tj. codziennie przez 7 dni w tygodniu od poniedziałku do niedzieli. 17. Wykonawca udostępnia lokal tylko na czas konsumpcji w dniach od poniedziałku do niedzieli co najmniej od godz. 13:00 do godz.16:00 usytuowanego w obrębie granic Miasta Krotoszyn.Zadanie nr 3:Przygotowanie i wydawanie posiłków dla około 5 uczniów szkół ponadpodstawowych we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku.1. Szacunkowa liczba posiłków w trakcie realizacji umowy w zakresie zadania będzie wynosić maksymalnie 925 obiadów. 2. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość obiadów wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmniejszeniu do 30% w stosunku do szacowanej ilości obiadów, określonych w ust. 1 w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.3. Wykonawca musi dysponować lokalem gastronomicznym, znajdującym się w granicach Miasta Krotoszyna, przystosowanym do przygotowania i wydawania posiłków, wyposażonym w odpowiednie zaplecze kuchenne, salę konsumpcyjną. Uczniowie korzystający z posiłków powinni mieć zapewniony dostęp do toalety oraz umywalki z dostępem do ciepłej wody i środków myjących. 4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić salę konsumpcyjną wyposażoną w stoły/ławy/krzesła z miejscami siedzącymi i zapewnić spożycie wydanego posiłku na sali konsumpcyjnej (wskazana inna sala konsumpcyjna niż wskazana w szczegółowym opisie zamówienia określonego dla zadania nr 2, ust. 1 pkt 1-2 posiłki dla dorosłych).5. Informacje o zmianach w liczbie posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki Zamawiający przekaże Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie.6. Wszystkie posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego, z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, m.in. zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154).7. Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest przygotować posiłki zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zamówieniu; posiłki te muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych, na bazie produktów najwyższej - jakości i bezpieczeństwa, posiadających aktualne terminy ważności. 8. Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych.9. Wykonawca zobowiązany jest dobierać środki spożywcze przeznaczone do zbiorowego żywienia młodzieży. 10. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw musi być odpowiedniej kaloryczności i nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 400 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 100 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 450 gram - (1 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy) min. 150 gram (3 x w tygodniu);3) ryby- bez kości, sosu i panierki: min. 150 gram - (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 200 gram (4 x w tygodniu);5) surówka lub warzywa gotowane: min. 200 gram (do potraw mięsnych i rybnych);6) kompot lub napój: min. 150 ml. (codziennie).11. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich wydania i gotowe do spożycia po ich wydaniu, i nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 12. Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.13. Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego dostarczyć Zamawiającemu miesięczny jadłospis.14. Wykonawca zobowiązany jest wydawać posiłki nieprzerwanie i na zasadach określonych w niniejszym postępowaniu przez cały okres realizacji zamówienia, tj. bez przerw np. urlopowych, remontowych. W przypadku braku możliwości wywiązania się przez Wykonawcę z tego obowiązku zobowiązany jest w okresie przerwy do zapewnienia na swój koszt i ryzyko wymaganego posiłku u innego Wykonawcy na warunkach określonych w niniejszym postępowaniu bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. 15. Wydanie posiłków będzie następować po okazaniu przez ucznia decyzji administracyjnej wydanej przez Zamawiającego, uprawniającą do korzystania z dożywiania. Decyzja administracyjna wydana przez Zamawiającego będzie uprawniała ich posiadacza do otrzymania jednego gorącego posiłku w ciągu dnia przez okres określony w tejże decyzji. 16. Wydawanie gorących posiłków musi odbywać się w godzinach otwarcia lokalu gastronomicznego Wykonawcy (tj. w dniach od poniedziałku do niedzieli co najmniej od godz. 13:00 do godz.16:00) usytuowanego w obrębie granic Miasta Krotoszyn.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 55321000-6, 55524000-9, 55523100-3, 55320000-9, 55521100-9, 55300000-3

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-01-01
data zakończenia: 2018-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena ofertowa brutto60,00
termin płatności40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Część nr: 2Nazwa: Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i dostarczenie własnym transportem posiłków dla uczniów szkół podstawowych na terenie Gminy Krotoszyn w 2018 roku.
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowywania, dostarczania i wydawania posiłków dla około 30 - 35 uczniów objętych dożywianiem w szkołach z terenu Gminy Krotoszyn, tj: Biadki, Kobierno, Brzoza, Wielowieś, Orpiszew, Chwaliszew, Benice, Poszczególne miejscowości znajdują się na terenie gminy Krotoszyn w promieniu 50 kilometrów we wszystkie dni nauki szkolnej w 2018 roku. 1. Wykaz uczniów zakwalifikowanych do spożywania posiłków w szkołach, przekazany będzie Wykonawcy przez Zamawiającego.2. Wykonawca zobowiązany jest przygotować posiłki poza obszarem szkoły, w lokalu gastronomicznym będącym w jego dyspozycji.3. Posiłki będą dostarczane i wydawane przez pięć dni w tygodniu od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem okresów ustawowo wolnych od nauki tj. ferii zimowych, wakacji letnich, przerw świątecznych oraz dodatkowych dni wolnych od zajęć szkolnych. 4. Szacowana maksymalna liczba zestawów obiadowych - około 6.500 porcji. 5. Ze względu na specyfikę usługi, rozmiar przedmiotu zamówienia określony jest szacunkowo mimo określenia go przez Zamawiającego z należytą starannością. Rzeczywista ilość posiłków wynikać będzie z faktycznego zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy, co oznacza, że nie stanowi ostatecznego wymiaru zamówienia w wyniku, czego Wykonawca nie może zgłaszać roszczeń z tytułu niezrealizowanej usługi, ani nie będzie żądał rekompensaty finansowej, jeżeli ta ilość będzie mniejsza niż szacowana.6. W przypadkach szczególnych (np. zorganizowanie wyjazdów uczniów w takcie nauki szkolnej), Zamawiający ma prawo zgłosić Wykonawcy inny sposób przygotowania posiłków tzw. suchy prowiant, a Wykonawca jest zobowiązany do ich realizacji, po uprzednim uzgodnieniu terminu i sposobu wykonania wymaganych posiłków z dyrektorem szkoły lub z osobą wskazaną przez dyrektora szkoły.7. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektorzy szkół lub inne osoby przez nich wskazane przekażą Wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem np. telefonicznie.8. Wszystkie posiłki muszą posiadać wartość odżywczą i energetyczną zgodną z wymogami i normami żywienia dzieci i młodzieży, określone przez Instytut Żywności i Żywienia Dzieci i Młodzieży, być sporządzane zgodnie z zasadami sztuki kulinarnej oraz przepisami dotyczącymi żywienia zbiorowego, z zachowaniem odpowiednich warunków higieniczno-sanitarnych, m.in. zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2017 r., poz. 149 ze zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154).9. Wykonawca bezwzględnie zobowiązany jest przygotować posiłki zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym zamówieniu; posiłki te muszą być zróżnicowane, sporządzone z pełnowartościowych, na bazie produktów najwyższej - jakości i bezpieczeństwa, posiadających aktualne terminy ważności. 10. Personel Wykonawcy winien posiadać odpowiednie przygotowanie, bieżące przeszkolenie z zakresu BHP, oraz ważne książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych.11. Obiad ma być jednodaniowy, waga gotowych do konsumpcji potraw musi być odpowiedniej kaloryczności i nie może być mniejsza niż:1) zupa z wkładką: min. 400 ml, w tym wkłada do zupy min. 80 gram plus pieczywo min. 100 gram lub zamiennie danie mięsno-warzywne, jarskie np. naleśniki, placki ziemniaczane, pierogi, racuchy: min. 450 gram - (1 x w tygodniu);2) danie mięsne (np. sztuka mięsa, udko kurczaka, stek z piersi kurczaka, kotlet schabowy) - (3 x w tygodniu);3) ryby - bez kości, sosu i panierki: min. 150 gram - (1 x w tygodniu);4) ziemniaki lub zamiennie np. kasza, ryż, makaron, kopytka, kluski parowane: min. 200 gram (4 x w tygodniu);5) surówka lub warzywa gotowane: min. 200 gram (do potraw mięsnych i rybnych);6) kompot lub napój: min. 150 ml. (codziennie).12. Posiłki muszą bezwzględnie być przygotowywane w dniu ich dostarczenia i gotowe do spożycia po ich dostarczeniu, i nie mogą się powtarzać w ciągu dwóch kolejnych tygodni. 13. Wykonawca zobowiązany jest dostarczać posiłki do szkół własnymi środkami transportu dopuszczonymi do przewozu żywności.14. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć posiłki, które uprzednio zostały poporcjowane w odpowiednich zamkniętych pojemnikach jednorazowego użytku (w przypadku wieloskładnikowego dania - pojemniki jednorazowe muszą być dzielone), a poporcjowane posiłki dostarczyć w specjalistycznych pojemnikach termoizolacyjnych lub pojemnikach gastronomicznych gwarantujących utrzymanie odpowiedniej temperatury oraz jakość przewożonych potraw. 15. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt odpowiedniej ilości stabilnych naczyń jednorazowego użytku i sztućców, które winny spełniać wymagania określone w przepisach prawa.16. Wykonawca zobowiązany jest do wydania posiłków na terenie danej szkoły, w miejscu wskazanym przez dyrektora danej szkoły.17. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkołach własnym personelem.18. Wykonawca zobowiązany jest po spożyciu posiłków z każdej szkoły zużytych naczyń, sztućców i wszelkich innych odpadów konsumpcyjnych i zagospodarowanie ich we własnym zakresie poza obiektem szkół - na własny koszt.19. Posiłki będą przygotowywane na bazie sporządzonych przez Wykonawcę jadłospisów miesięcznych.20. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu miesięcznego jadłospisu do dnia 27-go każdego miesiąca. Każdy jadłospis musi zawierać dokładnie określone daty, gramatury posiłków oraz podpis Wykonawcy.21. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia ww. miesięcznego jadłospisu dyrektorom szkół lub innym pracownikom szkoły (wskazanych przez dyrektorów szkół) - najpóźniej w pierwszy dzień miesiąca, w którym obowiązuje.22. Wykonawca zapewnia dostawę i wydanie posiłków, utrzymanie czystości i porządku w miejscu wydawania i spożywania posiłków w szkole własnym personelem.23. Posiłki muszą być dostarczone do szkół w godzinach uzgodnionych z dyrektorami szkół bądź z innymi osobami wskazanymi przez dyrektorów szkół.24. Pomieszczenia do wydawania posiłków zapewnią szkoły. 25. Informacje o zmianach w liczbie dostarczanych posiłków lub dodatkowych dniach wolnych od nauki szkolnej dyrektorzy szkół lub osoby przez nich upoważnione przekażą wykonawcy, co najmniej z 2 dniowym wyprzedzeniem. 26. W przypadku podejrzenia, że dostarczone posiłki są nie świeże, w nieodpowiedniej temperaturze, bądź swym wyglądem budzą wątpliwości, co do ich jakości, dyrektor szkoły może takich posiłków nie przyjąć. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za te posiłki.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 55321000-6, 55524000-9, 55523100-3, 55322000-3, 55521100-9, 55300000-3

3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach: 10
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2018-01-01
data zakończenia: 2018-12-31
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena ofertowa brutto60,00
termin płatności40,00

6) INFORMACJE DODATKOWE: