google

    dewocjonalia, szaty liturgiczne, ogrzewanie kościoła

    dewocjonalia, szaty liturgiczne, ogrzewanie kościoła
    Kursy walut 14.12.2018
    1 USD
    3.8095
    0.0356
    1 EUR
    4.3021
    0.0084
    1 CHF
    3.8202
    0.0166
    1 GBP
    4.7940
    0.0153
    1 RUB
    0.0573
    0.0004
    Newsletter
    Otrzymuj wiadomości o nowościach w branży
    Podaj imię i nazwisko:
    Twój adres email:
     
    Zobacz na mapie
    Chcę dodać:
    W zasięgu km

    • Wielkanoc z wózkami widłowymi w tle

    Watykańska Bazylika Świętego Piotra to miejsce, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Przed ważnymi wydarzeniami liturgicznymi – jak nadchodząca Wielkanoc - zdarza się jednak, że trzeba w niej coś poprzestawiać. Czy zastanawialiście się kiedyś, w jaki sposób przewozi się ławki po drogocennych marmurach?

    Mało kto wie, że istnieje instytucja, dzięki której osoby pielgrzymujące na Święta na Plac i do Bazyliki Świętego Piotra mają na czym siedzieć. Fabryka Świętego Piotra - tak właśnie (wł. Fabbrica di San Pietro, łac. Fabrica Sancti Petri) nazywa się działający przy Stolicy Apostolskiej urząd odpowiedzialny za zarządzanie, utrzymanie, konserwację i dekorację najważniejszej świątyni kościoła katolickiego. Okazuje się, że gdy przed ważnymi wydarzeniami trzeba zwiększyć w niej liczbę miejsc siedzących, ławki po Bazylice rozwozi należący do tej instytucji, produkowany seryjnie wózek widłowy.

    RX50-13 Fot. STILLRX50-13 Fot. STILL
    RX50-13
    Fot. STILL Polska

    Aby tylko nic nie uszkodzić!

    Bazylika Świętego Piotra to nie tylko centralne miejsce kultu religii rzymskokatolickiej, ale także miejsce pełne arcydzieł architektury i sztuki: od kunsztownych marmurowych posadzek, przez monumentalną konfesję grobu św. Piotra i przejmującą Pietę dłuta Michała Anioła aż po spektakularną kopułę. Wyposażenie transportowe konieczne do wykonywania takich zadań jak dostawianie ławek czy relokacja konfesjonałów wybierano w związku z tym z najwyższą troską.

    By wykluczyć ryzyko uszkodzenia zgromadzonych w bazylice zabytków, w procesie decyzyjnym wzięto pod uwagę przede wszystkim zwrotność i kompaktowe rozmiary wózka. Rozstawiając ławki w nawie głównej miał móc swobodnie manewrować – mówi Paweł Włuka, Dyrektor Marketingu STILL Polska. – Znaczenie miało także dostosowanie przenoszonych na posadzkę obciążeń oraz ogumienia do marmurów, po których miał poruszać się pojazd. Istotnym czynnikiem był także niski poziom emitowanego hałasu. Ostatecznie wybrano najmniejszy w swojej klasie wózek elektryczny RX 50-13 o udźwigu na poziomie 1,3 tony – opowiada przedstawiciel STILL Polska.

    Zwrotny i cichy

    Przy pomocy stalowych wideł pojazd bez trudu unosi ławki, pozwalając przygotować świątynię na przybycie pielgrzymów. – Używamy wózka głównie do przygotowania mszy i obchodów liturgicznych, ale także do generalnej dekoracji – mówi Giovani, operator wózka STILL RX 50-13 pracujący dla Fabbrica di San Pietro. Pojazd stał się ważnym narzędziem w utrzymaniu najczęściej odwiedzanego kościoła świata. Dzięki elektrycznemu silnikowi przemieszcza się bezgłośnie, a – jak mówi Giovanni – ze względu na kompaktowe rozmiary pozwala łatwo nawigować pomiędzy filarami i rzeźbami – Wózkiem steruje się bardzo łatwo i przyzwyczajenie się do jego obsługi poszło mi bardzo szybko – dodaje.

    Oglądając relację z watykańskich obchodów Świąt Wielkiej Nocy, zwróćcie uwagę na ławki stojące w nawie głównej i wspomnijcie Giovanniego, cierpliwe rozwożącego je z myślą o wiernych swoim sprawdzonym wózkiem widłowym.

    Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność portalu
    wymień swoją przeglądarkę na nowszą wersję.