google

    dewocjonalia, szaty liturgiczne, ogrzewanie kościoła

    Kursy walut 20.10.2017
    1 USD
    3.5966
    0.007
    1 EUR
    4.2452
    0.0071
    1 CHF
    3.6601
    -0.0094
    1 GBP
    4.7221
    0.0013
    1 RUB
    0.0625
    0.0001
    Newsletter
    Otrzymuj wiadomości o nowościach w branży
    Podaj imię i nazwisko:
    Twój adres email:
     
    Zobacz na mapie
    Chcę dodać:
    W zasięgu km

    • Wady opon bieżnikowanych

    Wady opon bieżnikowanych, Oponeo, wady opon,
    Źródło: www.oponeo.pl

    Jakie wady mają opony bieżnikowane?

    Po pierwsze jest mniejszy wybór rozmiarów, nie można liczyć na to, że z łatwością uda nam się znaleźć nietypowy rozmiar opony do swego samochodu. Pamiętajmy, że współczesne opony osobowe budowane są jako niż  opony  o tzw. „jednym życiu”.

    Dlatego właśnie konstruktorzy, kiedy dobierają materiały oraz budowę karkasu, nie biorą pod uwagę tego, by miały one wytrzymywać przebiegi większe niż guma bieżnika. Konkurencja jest silna, a walka o koszty wytwarzania dość ostra, a to sprawia, że ogumienie osobowe wytwarzane jest z minimalnym absolutnie koniecznym marginesem dodatkowej  trwałości. Nie jest łatwo znaleźć pośród opon osobowych, które za sobą mają przebieg kilkadziesiąt tysięcy kilometrów po dziurawych drogach nadające się do bieżnikowania.

    Ryzyko wystąpienia usterki w kraksie kilkuletniej opony statystycznie jest większe niż w kraksie opony nowej.

    Poziom osiągów, takich jak hamowanie, przyczepność, głośność jaki oferują opony bieżnikowane zazwyczaj jest niższy niż opon nowych, a na pewno  nie będą w stanie dorównać oponom wyższej klasy. Rzeźba bieżnika w większości oferowanych modeli jest wzorowana na modelach – często takich, które wyszły już z produkcji – dużych koncernów. Jednak jak to zwykle bywa w takich wypadkach, kopia nie jest w stanie dorównać  oryginałowi.

    W rzeźbie bieżnika nie bez znaczenia są kąty ustawienia poszczególnych klocków, opracowane specjalnie lamelki itd. Formy wulkanizacyjne, jakie stosuje się do bieżnikowania rzadko są wystarczająco zaawansowane technicznie.

    Inna kwestia to mieszanki wykorzystywane  do bieżnikowania. Duże koncerny oponiarskie przeznaczają wielkie kwoty na opracowywanie najlepszych mieszanek, które będą mogły zapewnić satysfakcjonujący poziom osiągów. W przypadku mniejszych firm bieżnikujących wiąże się to ze zbyt dużym kosztem. Poza tym, nierzadko stosuje się do bieżnikowania mieszanki odpadowe. Część zakładów wykorzystuje jednak elastomery wyższej klasy i oferuje specjalistyczne produkty o podwyższonych osiągach. Nie powinniśmy jednak liczyć na to w przypadku standardowego ogumienia bieżnikowanego.

    Podsumowując – opony bieżnikowane zostały pozbawione bardzo ważnego etapu swego rozwoju – testów i badań. Jednocześnie, kiedy weźmiemy pod uwagę, że karkasy, jakie zastosowano pochodzić mogą od różnych producentów i różnić się mogą zarówno budową jak i właściwościami, to możemy być pewni, że powtarzalność osiągów poszczególnych opon jest dużo mniejsza niż ogumienia nowego. Ponadto opony bieżnikowane osiągają znacznie krótszy przebieg do wymiany niż nowe. Trudniej jest osiągnąć w pełni zadowalającą jednorodność ogumienia bieżnikowanego niż w przypadku opon nowych, dlatego mogą one sprawiać nieco większy problem, jeżeli chodzi o wyważenie, poza tym mogą generować więcej hałasu w czasie toczenia i drgań. A oferowany poziom  może być trudniejszy do zaakceptowania dla właścicieli współczesnych pojazdów.

    W niektórych krajach istnieją limity prędkości dla pojazdów osobowych wyposażonych  w opony bieżnikowane i dlatego, jeśli posiadamy takie ogumienie w aucie lepiej nie utrzymywać wyższej prędkości niż 140 km/h przez dłuższy czas w czasie podróży autostrada w upalny dzień.

    Aby w pełni wykorzystać funkcjonalność portalu
    wymień swoją przeglądarkę na nowszą wersję.